måndag 4 augusti 2014

Hybrid

 Finska vänner hade tagit med sig en cykel som passat lika bra på utställning som racerbanan. För att starta skapelsen används en slik apparat som skådas ovan.
 Min kunskap om topparnas ursprung är ringa men med tanke på hur bronsfuggarna pekar så borde det vara så att de i alla fall är tänkta för V-motor.
 Jag var lite inblandad i ett liknande bygge för nu ganska många år sedan och min första vision om hur den motorn skulle se ut var ungefär som denna, tvåventilstopparna blir lite högre än de fyrventilare som slutligen monterade. Min tanke var att de skulle bli mer motor då men hade fel, med de toppar som valdes blev det ett tätare utseende som visade sig vara ett vinnande koncept. Den cykeln blev dock inte lika frän som denna för denna körs på racerbanan.
Enligt vad jag hörde så kördes det till och med så hårt på banan så att den kraschades, stenhårt.

5 kommentarer:

  1. Det var en platt gummiring baktill som orsakade vurpan. Annars så lät den trevligt.

    SvaraRadera
  2. Hej Thomas topparna är ordentligt masserade nuckle heeds .
    Runrun

    SvaraRadera
  3. Jag som tänkte gissa på shovel/panna utan kåpor.

    Fränt bygge!

    /Bop

    SvaraRadera
  4. Naturligtvis kommer allt att avslöjas i ett kommande nummer av MCM. //Henke

    SvaraRadera
  5. Att den kördes "hårt" berodde på att en viss liten gul Honda bromsade om den om och om igen! Så det där med hårt är relativt! Jag vet jag var där!

    SvaraRadera