tisdag 12 augusti 2014

R5 och S1

Kan inte tycka att modellnamnen på dessa knarrar är sådär speciellt fräna. I Amerika var dess benämningar säkert fräsigare, jämför Suzuki T20 som hette X6 Hustler över där, lite mera schwung i den benämningen.
Vad Yamahan och min favvis Kawasaki S1 hette på amerikanske vets det lite om i Gisslarbo.
Båda cyklarna plåtades på årsracet, min nästansponsor Pejer äger knarren från pianofabriken men trepipens ägare är för mig okänd. Har tidigare skrivit om hur frän och framför allt bred en S1 motor är men vill inte reprisera mig och därigenom tjata ut det lilla fåtal förföljare som trots allt besöker denna plats på webbens skuggsida. Går nog att söka reda på om rätt ord fylls i på Google om du mot all förmodan inte minns det inlägget.
På tal om förföljare, på listan till vänster har det tillkommit tre nya de senaste två åren men besöksantalet per vecka har ökat med det dubbla under samma tid, skummish, linjerna följer inte samma kurvor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar