torsdag 20 augusti 2015

Gullvalla


Säger Originalbloggarn att man ska åka ut i bystan på bilträff så gör jag det. Nja, det var faktiskt en ren slump, på hemväg från jobbresa tänkte jag slå till på en artighetsvisit hos Kung Börje när det visade sig att en bilträff pågick i hanses granngård!  Inte så liten och god blandning av fordon gjorde det till intressant kvällsnöje. Att intressanta människor ur bekantskapskretsen befann sig där gjorde det än mer nöjsamt.


Framhjulsdrift OCH tre hjul gjorde självfallet detta till något Sätermannen önskar i sin samling!

MCB 125 ISDT. Dessa var djävlar i mig snabba för sin tid, min lätt uppskrämda Yamaha IT av tio år nyare modell hann inte mer än undan där i 80-talets mitt när kamraten åkte sån här. Av nån anledning verkar de nästan vanligare nu än när det begav sig?

Tror att vi tvingat på er MCB tidigare, vet säkert att denna gör repris på webbens baksida...

Ja, vad fan. Det håller ju ändå på och blir nån sorts moppeblogg det här.

Tog största pukalen på Årsracet för någon helg sedan, tog ägaren till träff i granngården denna kväll. Mångsidigt fordon må man säga.

En trevlig tillställning som avslutades med att den gamle Isracingåkaren och skicklige mekanikern Palle fick hjälpa den gamla farbrorn som stod ensam kvar med en trilskande HVA när alla andra åkt hem. Det gamla stöpplet hade stoppat en svamp i hålet där NGK:t ska sitta !

 Ödmjukt










1 kommentar: