lördag 6 februari 2016

Björkelius

Leffe är borta, läste i dagens tidning att han har dött och det är sorgligt att läsa en sån sak.  Lärde känna honom via Bogren på nittiotalet och arbetade ganska mycket med honom innan vi köpte Spinnin Wheel.
Han var anställd av min förra firma TGR Teknik och det var fler än en som undrade om det var så smart att anställa Leffe men jag visste att det inte skulle vara något problem och för en gångs skull hade jag rätt. Vi jobbade ihop ett par år och han lärde mig mycket om hantverket men framförallt om att man kan se på saker ur ett annat perspektiv. Har många gånger hävdat att han är bra mycket smartare än vad vi andra normalbegåvade är och det var han, fast kanske inte alltid så bra på att hålla ordning och annat enligt honom oväsentligt. En sak var dock säker, om en frågade så fanns det ett svar som var oftast rätt och uttänkt och det levererades på ett underfundigt sätt som gjorde att man fick fundera lite på vad som sagts.
Det har nämnts att Harry Lundberger hade en efterträdare i Leffe och det kan finnas sanning i det. Kände inte egentligen Harry men om han var som Leffe så var Harry en bra människa.
Även om vi inte sågs så många gånger de senaste år en så saknar jag honom idag, till och med hans ordvitsar.
Bilden var den enda jag hittade, kanske inte den bästa men så såg han ut.
Leffe begravs den 24/2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar