onsdag 24 februari 2016

Öhlins

 Fick ett paket igår med bra innehåll, eftersom trippelns bakstudsare inte har varit igång sen nittiotalet så kändes en genomgång som en god tanke.
För ett par veckor sedan var en av de som jobbar i Upplands Väsby här och handlade motorcykeldelar och plockade med dessa till huvudkontoret där de fick sig en dos med omtanke av ömma mekanikerhänder. Troligen är fjädrarna för mjuka för mig då jag till skillnad mot slankHåkan som de är byggda för är tjock och fet samt att jag vill ha hårt fram och mjukt fram. Har nog lite andra fjädrar att testa med tids nog.
En sak avklarad, nu är det bara 362 grejor till att fixa på listan innan knarren ylar på mossens flygraka i april.

2 kommentarer:

  1. Det där får du nog förklara lite noggrannare för mig, "jag vill ha hårt fram och mjukt fram". För du försöker väl aldrig vara en aning ekivok Thomas?
    Hälsar Robban

    SvaraRadera
  2. De där tankarna får stå för dig Robban.
    Det är så som jag skrev, mjuk gaffel som sjunker ihop i kurvorna och hårt bak. Ger överstyrning in i sväng tror jag, cykeln går mot apex.

    SvaraRadera