onsdag 10 februari 2016

Nylärd


Hårigt.

Fick lära mig något nytt härom dagen. Att jänkarna kör Flattrack istället för vår lite småfjolliga speedway, sin vana att vara större, bättre, värre, det visste jag. Att King Kenny förmodligen äger en av de allra hårigaste pungarna hittills det visste jag. En kille som mufflar runt 700cc radfyra tvåtakt på tvären runt en jordoval har inte rakat kön... Men att Husqvarna, Husky Varna, som det tydligen uttalas därborta, satsade så seriöst på sin försäljning i USA i sjuttiotalets mitt att de tom skeppade över motorer till ett företag som byggde cyklar för bruk i den här sporten, det var en nyhet. Se där vad man får lära sig när man är lite kulturell! Lite kulturell å slutligen lyder de många råden om att besöka Husqvarnas fabriksmuséum. Om jag inte missminner mig har Originalbloggarn redan tidigare varit där och skrivit nått annat intressant om det som ni kan leta upp och få ännu mer kunskap.

Husqvarna 360 Flattrack 1975
 Ödmjukt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar