onsdag 4 september 2013

Kumla-Finspång-Kolsva

 Har varit på en mindre tur idag, började i Kumla där en röd motorcykel av för er mindre intresse hämtades. Fortsatte sedan mot min födelsestad Finspång där en annan för mig ointressant hoj hämtades. Det sovjetiska aset blev jag mer eller mindre påtvingad, nu ska den isär, att sälja delar från en slik måste vara lätt, allt går sönder och inte bara den kraftigt subventionerade toppstyrda fabriken är borta, inte ens ursprungslandet är på kartan längre.
Hos min far hittar man lätt små detaljer som piggar upp som exempelvis BTH av rundbanevariant.

3 kommentarer:

  1. I en relaterad blogg har ja sett att en av ovan nämnda ortet skulle kallas för, jag citerar: -"äggzkallebyn". Varför det?

    SvaraRadera
  2. Enligt vad som sagts mej så var Finspångs BB bland dom första som hade och använde "sugklocka" vid förlossningarna. Det betydde att ungens huvud fick en oval form dom första dagarna. Därav namnet .
    Runrun

    SvaraRadera
  3. Det sägs att vår statsminister skulle vara förlöst på Finspångs BB.

    SvaraRadera