torsdag 26 september 2013

Moto Quizi

 Toppfarten på en Guzzi som den på bilden är imponerande men på ett tvärtom sätt, vet du hur icke imponerande den är.
För att ha koll på fartresurserna är det bra att ha koll på modellen. Det fanns två stycken i högen som bilderna togs, såg en helgen innan i Danmark så helt ovanlig modell lär det ju inte vara. Fast min gissning är att det är en ovanling, skulle förvåna mig om det finns 10 st i Sverige. Den ena av dessa var förövrigt svensksåld och med det menas ej att det var en svensk som var försäljare utan såldes ny i Sverige. Det förvånade er bloggare att det en har sålts slika maskiner i vårt land.

5 kommentarer:

  1. Såg en livs levande sån där för några helger sedan minsann! Dessutom vet jag hur sakta den går, men det säger jag inte...

    SvaraRadera
  2. Då provar jag med Ercole

    SvaraRadera
  3. Herkules är rätt men fur oerhört fort går en slik på ettan

    SvaraRadera