måndag 16 september 2013

Nordisk Mästare

Det riktiga racet denna helg var att hinna  till Varberg i tid, Pelle lyckades skruva sönder sin Norton på morgonen och blev kraftigt försenad. Vi borde ha lämnat Kolsva ca kl 1300, kl 1400 var satt som absolut senaste tid för avfärd, vi åkte hemifrån 14.48. 19.35 kom vi till terminalen i Varberg, 19.45 gick båten. 
Varbergs fästning
Jylland visade sig på lördagen från sin bästa sida, bra arrangemang, bra väder och rolig bana. Skulle ta mina 12 poäng för att säkra cupen och körde in som trea på lördagen vilket ger 17 poäng. Förstaplatsen tog en ung engelsman hand om och George Hogton-Rusling som grabben heter visade verkligen var skåpet borde stå på sin 750cc Rob North, var 4-6 sekunder snabbare än oss andra. Lasse Sandberg kom tvåa på sin G50 och jag lyckades avfärda Brian Glyngö på sin trippel. Tror nog att han var lite kvickare än mig men man ska ju även komma förbi vilket han inte lyckades med.
På söndagen visade Jylland en annan sida med regn och blåst, jag var trött och min lust att köra i halvtorrt väder var ringa så Pecketten fick stå orörd hela dagen.
Är nu nöjd med att säsongen är över, nästa år kommer jag köra något annat, vad återstår att se.

4 kommentarer:

  1. Mamma och jag grattar till mästerskapet. Efter att ha följt dej och dina problem , på vägen till mästerskapet , tycker vi som du att det är skönt nu när det är över.
    Runrun

    SvaraRadera
  2. Grattis Thomas!
    Lennart vittinge

    SvaraRadera