lördag 7 september 2013

Smakade mera



Vid dagens besök i Sala fick för första gången min ”motard”hoj följa med. Nån riktig motard är det nu inte, den som kör sånt på allvar har fjädring, bromsar o annat som till fullo anpassats för slikt bruk, jag har mest de balla hjulen. Skitkul! Två takter, 380cc o slicks kan inte gärna vara på annat vis. Cykeln inhandlades ursprungligen som ett resultat av att suget efter en lättenduro o stubbrace maskin växt sig stort, de balla hjulen dök senare upp med en trevlig prislapp o så blev det. Efter att mognat till sig ett drygt år i mitt garage blev det så dags för racern att debutera idag. Nån som vill sponsra en överåring med tveksam talang? För ett par motardgaffelben, ett frän ok o en lastpall slicks kan det få stå nästan vad som helst på mitt skinnställ...
Ödmjukt

4 kommentarer:

  1. Prova med turistbyrån hemmavid, så kanske du får den kända devisen:
    TOKIG IN SÄTER

    SvaraRadera
  2. Ursäkta, du fick visst en bokstav för mycket.
    (från en annan Säterbo)

    SvaraRadera
  3. Ingen dum idé Svante!
    Grogg, jag har fått intrycket att Spinnin Wheel är ett seriöst företag?

    SvaraRadera