torsdag 27 mars 2014

Numero yksi

 Värmestugan funkade och färgen torkade, att det ska var så svårt. Har tidigare skrivit om att modell på ettan har hittats, klisterark och sax införskaffades sen kunde vårpysslet starta.
 Typsnittet blev inte lika mäktigt som på systemets första produkt men lite fint resultat åstadkoms trots min ovana med dessa verktyg och material.
Notera att jag även bögade tillnummerbottnarna med radier, spetsar och finesser, hur ska detta sluta.

8 kommentarer:

  1. Ja Du har det lätt Du som bara har en siffra per skylt att plita dit. Sen kan man väl ha synpunkter på den totala färgkombon på knarren, men det är väl Italienaren i Dig som talar.
    Tomas den 2e

    SvaraRadera
  2. Segrarens lön är enklare sifferarbete.
    Färgkombon är automatisk, endast ramen och fälgarna är lackade, tanken var svart, kåpan är olackad, skyltarna ska vara röda.

    SvaraRadera
  3. Det kunde ha varit värre, den kunde ha varit rosa.. ;)

    SvaraRadera
  4. Jag funderade en stund på den kopplingen men avstod att kommentera, tyckte det var lite taskigt.

    SvaraRadera
  5. Ja du är nog snäll i grund och botten.

    SvaraRadera
  6. Jag har inget vettigt försvar för färgsättningen på miss Piggy.
    Men Du ska vara glad att du inte haft den dåligavsmaken att välja chockrosa för då hade det varit kört med maskinkortet.
    Kolla vad maskinkortsansvarige skrev till mig.
    " Hej! Det skall vara tidstypiskt för den klass man kör i och vi har ganska stort överseende med vissa detaljer.
    Har till exempel försökt att hitta en rosa hoj men aldrig sett någon inte ens på 80-talet."
    Då var jag nära att ta fram vinkelslipen och granulera hela skiten.
    Kampen går vidare den 2e Tomas

    SvaraRadera
  7. Vissa har det naturligt motigt och andra väljer den motiga vägen :D

    All heder för att du går din egen väg men har det blivit en principsak eller är det något annat oxå?

    Jag hade också färgproblem när jag skulle museibesikta en hoj i Finland. Det slutade med att jag sa vad jag tyckte om paragrafrytteri, åt besiktningsmannen och åkte därifrån. Vann jag något på det? Inte mycket ...

    SvaraRadera
  8. Hoppsan vet inte om Nonshineblogen är tänkt att vara ett diskussionsforum, men skit samma eftersom bloggägaren numera finns med som maskinkunnig av MCHK.
    Visst jag är en motig jävel och har alltid valt min egen väg. Som Du (Grogg) förstår så är det svårt att lära gamla hundar spela cittra. Jag har under min gärning stångat pannan blodig i regelböcker både Svenska och FIM och det är väl där problemet ligger att jag råkade kunna en del mer än någon i regelfrågor och tolkningar det stavas prestige.
    Kampen går vidare och jag har stora förhoppningar om att Miss Piggy ska få sitt maskinkort sen måste man lägga gammal skit bakom sig och gå vidare.

    SvaraRadera