lördag 20 februari 2016

Champion Racing Service

 Tycker det har varit låg nivå på inläggen om hur bra stiften från bortre Asien är, till och med med mycket stor sannolikhet har det farits med osanningar och historieförfalskning. Här kommer dagens sanning och det är att Champion levererar och det görs till min brevlåda. I densamma så fanns de stift som behövs i en trippel om det inte ska slipas urtag i kolvtopparna, N57R eller N55R var monterade redan när BSA och Triumph var de som tävlade med cyklarna.
Saxat från nätet
Champion N57R racing type spark plug. 
They’re thoroughbred spark plugs with a special retracted gap to withstand the harsh conditions found within a race engine
Det speciella med dessa pluggar är lätt att se, om elektroden skulle sticka ut som vanligt funkar det inte, tar i kolvarna.
Turligt nog har jag världens bästa kontakt gällande stift som kan fixa fram sån godbitar åt mig, världsklass.
Om du behöver riktiga stift i din hoj så att du kan känna dig trygg så kan du höra av dig till mig så kanske det går att få fram något bra.
Made in U.S.A
Gick det bra för Dick Mann på BSA 1971, ja det är klart, han körde med Champion.

4 kommentarer:

  1. Jaså, exakt samma grejer som -71 säger du. Då är de väl ungefär lika konkurrenskraftiga som den där BSAn idag?

    SvaraRadera
  2. Den där BSAn eller i alla fall en av de tripplar som fabriken ställde upp med toppade 273 kilometer i timmen på Daytona. Om den jag bygger klarar 230 så kommer jag vara nöjd.
    Tror nog att den på bilden skulle vara högst konkurrenskraftig idag.

    SvaraRadera
  3. Jaja, när man tävlar mot grejer från tiden ja. Tror nog tyvärr att dina medtävlare kör med moderna stift :(

    SvaraRadera
  4. Allt var bättre förr förutom kanske däcken

    SvaraRadera